Gitarrzombien spelar en snutt på Sweden Rock och intervjuar Joakim JJ Marsh

Nästa torsdag ska Gitarrzombien åka ner på Sweden Rock och spela "Schools Out" med ingen mindre än Ryan Roxie, gitarristen i Alice Coopers band. Jag reggade mig på kampanjen "Live Your Dream" som PlayAlong kör med Roxie, och kan man tänka sig att jag blev av de som vann. Kul grej. Så nu ska jag och ytterligare några vinnare till få spela en kort snutt med Roxie 77. 

Det är lite extra roligt med just låten "Schools Out" eftersom jag dagtid faktiskt jobbar med skolutveckling och specifikt med att göra svensk skola mer relevant och engagerande för både unga och vuxna i skolan.

Tillställningen sker 5 juni kl 15.30 på 4soundscenen.

Ska försöka passa på att göra lite intervjuer på plats också. Inget bokat ännu.

Däremot ska jag trräffa Joakim JJ Marsh idag för en intervju. En gitarrist jag följt sedan mitten av 90-talet och som bland annat både skrivit och spelat med Glenn Hughes. Det känns riktigt stort faktiskt. Hans groovy spelstil och djupa känsla i spelet har fått mig att häpna både en och två gånger.

Stau Tuned Folks





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Intonering av gitarr

"Justera halsar är lite läskigt..."

Snårskogen kring Fender Stratocaster, MIA och MIM