Gitarrzombien bevakar gitarrister på Getaway Rock 7-9 aug


Gitarrzombien åker på Getaway Rock i Gävle nu på torsdag för att bevaka gitarrister som dyker upp. Eftersom jag blivit ackrediterad så finns goda chanser att för göra en del intervjuer också, vilket känns väldigt spännande. Eftersom gitarren som instrument är hyfsat central på metalfestivaler så tycker jag inte det är mer än rätt att tillfället i akt och lyfta fram de godbitar jag stöter på.


Några akter som jag ov olika skäl kommer bevaka lite extra är: Opeth, The Haunted, Airbourne, Black Star Riders och Robert Pehrssons Humbucker men det finns även en hel sel spännande metalgitarrister i faggorna.

Förmodad "Giglist":

Torsdag
The Haunted, Opeth, Heavy Tiger, Stone Division och Kreator

Fredag
Her Bright Skies, Electric Religions, Skindred, Airbourne, Black Star Riders, Solstafir, Slayer och Three Seasons

Lördag
Michael Monroe, Dregen, Black Trip, Robert Pehrssons Humbucker, Blues Pills, Hawkwind och Watain

Om ni är på Getaway Rock så hugg tag i mig om ni har några schyssta tips kring gitarrer, gitarrspel, gitarrister. Vad som helst! Jag ser ut som på bilden antagligen. Hur ni ser ut vet jag inte men det ska bli kul att snacka gitarr i alla fall.

Om ni inte skaffat plåtar så finns de här: www.getawayrock.se

Vi ses!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Intonering av gitarr

"Justera halsar är lite läskigt..."

Snårskogen kring Fender Stratocaster, MIA och MIM