Vilket tillverkarland litar gitarrister mest på?

Jag har observerat att tillverkningsland har stor betydelse för gitarrister när de ska löpa en ny gitarr, och det kanske inte är så konstigt. Jag har också märkt, på de gitarrer jag själv köpt och testat genom åren, att de skillnader som tidigare var mycket stora successivt håller på att plana ut. Tillverkningsländer som jag tidigare aldrig skulle kommit på tanken att köpa från tycker jag numera börjar tillverka påfallande bra gitarrer. 

Därför tycker jag det skulle vara intressant att veta vilket tillverkningsland som ni läsare har störst förtroende för när det gäller gitarrer. Jag har samlat de vanligaste här nedan. Ni kan klicka i flera om ni det är svårt att välja, och ni kan även ange något annat land som ni tycker jag missat.


Vilket tillverkarland har ni störst fortroende för?
USA
Japan
Mexico
Korea
Sverige
Tjeckien
China
Indien
Indonesien
Other
Please Specify:
free poll

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Intonering av gitarr

"Justera halsar är lite läskigt..."

Snårskogen kring Fender Stratocaster, MIA och MIM