Gibson Big 7 - Vilken är coolast av dem alla?

För ett tag sedan funderade jag över vilken gitarrmodell som är den skönaste? Ganska snart därefter insåg jag att det är en omöjlig fråga, eftersom den är helt beroende av faktorer som inte går att överblicka. Men så när jag gjorde intervjun med Ryan Roxie, som är ambassadör för Gibson Guitars, så berättade han om att hans uppdrag att "promota" The Big 6,  dvs Gibsons 6 mest kända modeller.

Det hela ledde till att jag funderade ganska mycket på vad jag själv tycker om Gibsongitarrerna, alltså vilken av deras modeller som är den bästa?

Det är inte helt lätt faktiskt, för ju fler variabler man funderar över ju märkligare blir det.

Därför bestämde jag mig för att låta er läsare avgöra det hela, och jag valde faktiskt "coolast" eftersom det är det bästa uttrycket om man nu inte ska gå in på spelbarhet, ljud och så vidare, om man inte absolut vill det och kopplar det till "cool" förstås. Alla lägger olika värden i ordet "cool", men samtidigt tror jag det är en parameter som för många faktiskt har betydelse i vår nördiga lilla värld.

Modellerna ifråga är faktiskt 7 om man tänker efter, ofta glöms Melody Maker bort av nån anledning. Så nu tänkte jag, även om jag inte har för avsikt att direkt promota ett varumärke, att ta reda på vad ni tycker i denna delikata fråga.

Ange de modeller du tycker är coolast här nedan helt enkelt. Du kan ange fler om du inte riktigt kan bestämma dig.


Vilken modell av Gibsons 7 största är coolast?
Les Paul
SG
Flying V
Explorer
ES
Firebird
Melody Maker
Poll Maker

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Justera halsar är lite läskigt..."

Intonering av gitarr

Snårskogen kring Fender Stratocaster, MIA och MIM