Tobias Lindberg TLL Guitars formar en hals

Då har det blivit dags för Tobias att forma halsen på min Custom Marvin. Vi valde en kombination av C-shape uppe vid huvudet som sedan blir till D-shape. ju längre vi kommer.  Skälet är att kunna få lite mer att jobba med på högre banden.

Som vanligt jobbar Tobias på frihand och det är lika fascinerande varje gång jag får se honom jobba med gitarren. Det ser så lätt ut, men när jag tänker tillbaka på mina smörknivar i slöjden så inser jag att det är en illusion. Det krävs naturligtvis specifika kunskaper och erfarenhet för att det ska se så här enkelt ut.


Vi bestämmer också efter inspelningen av filmen att innan vi gör i ordning för lack och låter Magnus Rammel sätta dit en minst sagt spännande "inlay" så ska vi scalopera de högsta banden.

Så håll ögonen öppna på nästa film ;) 

Stay Zombied Folks


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Intonering av gitarr

"Justera halsar är lite läskigt..."

Snårskogen kring Fender Stratocaster, MIA och MIM